عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 51
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 194
:: بازدید ماه : 1435
:: بازدید سال : 41344
:: بازدید کلی : 227637

RSS

Powered By
loxblog.Com

اس ام اس شوک

طراحی محصولات سه بعدی چگونه است؟
یک شنبه 26 مرداد 1399 ساعت | بازدید : 3089 | نوشته ‌شده به دست ولی غلامی | ( نظرات )

طراحی محصولات سه بعدی

طراحی محصول

طراحی مدل سازی سه بعدی

افرادی که به روشهای خرید سنتی عادت دارند ، با خرید آنلاین راحت نیستند. بیشتر افراد سالخورده تحت این دسته قرار می گیرند.نمی توان انها را سرزنش کرد زیرا عمل خرید محصولات بدون دیدن آنها همیشه خطرناک است. مشتریان همیشه مایل به دیدن ، لمس یا بو کردن وسایل مورد علاقه خود قبل از خرید هستند. اکنون ، این امر از طریق ایده مدل سازی سه بعدی برای تجارت الکترونیکی امکان پذیر است.

با کمک تکنیک مدل سازی طراحی های محصولات سه‌بعدی ، یک شی از زوایای مختلف قابل مشاهده است و یک طرح کامل در مورد شکل ظاهری آن به مشتری ارائه می شود. مزایا و برنامه های کاربردی مرتبط با مدل سازی سه بعدی ، این اصطلاح را در بین مشتریانی که به طور مکرر با وب سایت های تجارت الکترونیکی سر و کار دارند ، محبوب کرده است.

مدل سازی سه بعدی دقیقاً چیست؟

در مدلهای سه بعدی مفاهیم ریاضیات ، مفاهیم طراحی و سه زمینه هندسه با کمک نرم افزارهای خاص یکجا باهم استفاده می شوند. انواع مفاهیم ریاضی در اینجا مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال ، ساختارهای سه بعدی مؤثر نتیجه استفاده گسترده از منحنی ها ، خطوط و غیره است. چنین ساختارهایی اغلب به عنوان شبیه سازی رایانه ای استفاده می شوند. امروزه تعدادی از صنایع از مزایای این فن آوری بهره می برند. بگذارید نگاهی به برخی از آنها بیندازیم.

  • محصولات

    طراحی محصولات گران قیمت مانند زیور آلات ، ساعت و خودرو باعث ایجاد تنش برای تولید کنندگان می شود زیرا این احتمال وجود دارد که محصول نهایی نتواند مطابق انتظارات مشتری باشد. مدل سازی محصول سه بعدی این مسئله را از بین برد. با کمک این تکنیک ، تولید کنندگان می توانند راندمان قطعات و ظاهر محصول نهایی را حتی قبل از شروع تولید آن آزمایش کنند. عملکردهای کلیدی ، ویژگی های جذاب و قابلیت های منحصر به فرد محصول در دست ساخت را می توان برجسته و تبلیغات جذاب را آنها ساخت ، برجسته کرد. این به مشتریان این امکان را می دهد تا عملکرد محصول را مشاهده و تحلیل کنند. همچنین ، یک کالای جدید موجود می تواند با الگوهای طراحی جدید از نو بازسازی و ارائه شود. و به یاد داشته باشید که تمام این کارها قبل از تولید محصول واقعی انجام می شود.

  • بازی ها

    این روزها از امکانات مدل سازی سه بعدی توسط بازی های ویدیویی استفاده می شود. جلوه سه بعدی برای شخصیت های ویدئویی نیز استفاده می شود. در نتیجه ، علاقه مندان به بازی های عصر جدید می توانند از شرایط پرماجرا مانند زندگی در بازی های رایانه ای لذت ببرند. این کار از آن روزهای قدیمی که بازی ها در کاراکترهای کارتونی شبیه به هم قرار گرفته بودند ، بسیار شگفت آور است. امروزه شرکت ها مانند: ریوال ایران مدلهای سه بعدی واقعی را ایجاد می کنند که می تواند گیمرها را به خود جلب کند.

  • بخش بهداشت

    صنعت بهداشت همچنین شناخت پتانسیل عظیم مدل سازی سه بعدی را آغاز کرده است. امروزه از این تکنیک برای ایجاد مدل های مصنوعی اندام های انسانی (اعم از داخلی و خارجی) و ساختار اسکلت ها استفاده می شود. شرایط را تصور کنید که پزشک بخواهد انحراف ایجاد شده در بدن را با شرایط واقعی نشان دهد. او می تواند از مدل سازی سه بعدی استفاده کند تا تصویری واقع بینانه از چنین ناهنجاری های داخلی ایجاد کند. این برای دانشجویان پزشکی که می توانند درک بیشتری از آناتومی داشته باشند ، بسیار خوب است. مدلهای سه‌بعدی را برای قبل از انجام عمل جراحی بر روی بیمار واقعی ،به جراحان پیشنهاد می دهند. بیماران از پزشک خود می خواهند که جزئیاتی از روش های جراحی که روی بدن آنها انجام می شود،به آنها ارائه دند. این مکانیسم می تواند توسط جراحان به طور مؤثر استفاده شود تا دلهره های غیرضروری بیماران را کاهش داده و اعتماد آنها را جلب کند. جراحان دندانپزشکی نیز این روش را بسیار مفید می دانند. تاج های دندان و اندام های مصنوعی می توانند از تکنیک های چاپ سه بعدی استفاده بهینه کنند. این باعث می شود این فرآیند ها از گذشته راحت تر شوند.

  • ساختمان و طراحی داخلی

    معمارانی که رویاهای آینده خود را رؤیایی می کنند ، می توانند قبل از شروع مراحل ساخت ، ساختارهای ابتکاری خود را آزمایش کنند. یک ساختمان دارای نماهای مختلف است. نمای داخلی و خارجی ، نماهای از سطح بالا و پایین برخی از آنها را تشکیل می دهد. اینها می توانند با استفاده هوشمندانه از مدل سازی معماری سه بعدی برای اهداف نمایشی استفاده شوند. این روزها مشتریان بسیار حساس هستند و ارضای آنها کار سختی است. اگر احساس بی اعتمادی در ذهن آنها وجود داشته باشد ، بیشتر آنها از همکاری خودداری می کنند. یک مشتری معمولی دوست دارد در سریعترین زمان طراحی داخلی و بیرونی خانه را ببیند. بنابراین ، از تکنیک های مدل سازی سه بعدی استفاده می شود تا به آنها نگاهی دزدکی از ظاهر آینده فضای داخلی خانه آنها نشان دهد. بر اساس این دیدگاه ، پیشنهادات مهم می تواند در طی مراحل ساخت جمع آوری و گنجانیده شود. اثاثه یا لوازم داخلی را می توان بدون حتی زحمت ورود به فروشگاه تغییر داد. این رویکرد دو مزیت دارد. روند دریافت مصوبات مشتری ساده می شود و تغییرات دقیقه ای بدون شکست می توانند در ساختار نهایی لحاظ شوند.



:: برچسب‌ها: سه بعدی , محصولات سه بعدی , طراحی محصولات سه بعدی , ساخت محصولات سه بعدی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0